BELÇİKA' DA TÜRK RESTORANLARI

Belçika'ya yada Brüksel'e yolunuz düşünce nerede yemek yemelisiniz diye düşündüm. Geçen yıl Belçika gezimde sadece ve sadece Türk restoranlarını gezdim. Belçika çikolata dükkanları dışında tabiki. Ah bir de waffle cennetlerine uğradım. Uğramamak  o güzel kokuyu içinizde hissetmemek olmaz, mümkün değil. Ya da şöyle güzel bir ''apple strudel'' in tadına bakmamak..




Brüksel' de Motel One' da konakladım ve sabah kahvaltısından sonra sokağa attım kendimi bu arada kahvaltısı harikaydı. Ama tabiki Türk restoranlarını keşfetmek hedefimde olduğu için doğruca Brüksel merkeze en yakın güzergahta olan restoranları belirleyip sırasıyla gittim, gördüm, yedim, içtim.
İlk öğle yemeği seçimimi Sultans of Kebap' tan yana kullandım ki Brüksel merkeze 3-5 dakika uzaklıkta Grand-Palace yaklaşık 500 mt. İnanılmaz büyük porsiyonları ve şahane soslarıyla, çok sevdiğim Falafel ve döner kebabıyla, hızlı servisi ile gerçekten çok memnun kaldım.

Brüksel' de ikinci günümde Türk yemekleri yiyebileceğim  tam bir Türk lokantası El Turco da Türk yemeklerinin tadına baktım iki gün üst üste. Tandırdan, et soteye şahane tereyağlı pilavından, anne köftesine her şeyi bulmak mümkün. Kalite harikaydı ve fiyat kırmızı et ve tavuk parçası 15 €, 2 adet için gerçekten çok makul! çok acıkmışsanız, sınırsız seçeneği var onu öneriyorum. Servis ve personel yeterince hızlı ve güler yüzlü.
Brüksel Grand-Palace' dan yaklaşık 15-20 dakika mesafede.



Brüksel' e geldiniz ve canınız pide, etli ekmek ve pizza çektiyse önerebileceğim tek yer var Brüksel Grand-Palace' a tramvay ile 20 dakika kadar mesafedeki Lale Pide tandır ve etli ekmek salonu. Yani tam Türk işi pide salonu. Konya' da yiyebileceğiniz etli ekmek Brüksel' de ayağınıza gelmiş. Lezzet, mütevazilik, hızlı servis ve porsiyonların büyüklüğü..yemede seyret..


Lale Pide' de yemeğinizi yediniz Gaziantep baklavası Brüksel'de nerede yerim diye sorduğunuzda Cavuszade Baklava'yı tarif ederler sanıyorum. İnanılmaz güzeldi kendimi bir an Gaziantep' te hissettim. Harikaydı. Brüksel Türk yemekleri bölümü yazımı şahane tatlı ve yanında demli bir çay ile bitirdim. Şimdiden yolu Brüksel' e düşen veya orada yaşayanlara tadına baktıkları bu güzel lezzetler için afiyet olsun.












Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AMSTERDAM' DA ''DE BIJENKORF'' VE ''P.C.HOOFSTRAAT''

SINIRLAR - ÖZGÜRLÜKLER