FRANSIZ POLİNEZYASI- BORA BORA


BORA BORA



Fransız Polinezyası gittiğim en güzel yerdi, tek kelime ile cennet, 32 saat yolculuk yaptım ama otele ayak basar basmaz tüm yorgunluğum gitti. Yorgunluğum; beyaz, yeşil, turkuaz renkli sulara karıştı. Hatırlıyorum nereye bakacağımı, ne yapacağımı şaşırmıştım. Güzellik karşısında nutkum tutulmuştu.
Tahiti dünyanın en güzel yerlerinden. Ben lisede okurken Voyager dergileri alırdım ve bir sayısında kapak resmi olarak Bora Bora adasını kullanmışlardı, o zaman ''Allahımm bu nasıl bir yer'' demiştim. Gitmeyi istedim, her zamanki gibi oldu. Siz de isteyin..Ol'ur.




3 Nisan'da oradaydım havanın en güzel dönemleriydi. Yeni Zelanda üzerinden gitmiştim. Maalesef Yeni Zelanda' da hiç kalamadım. Tahiti' den yaklaşık 40 dakika sonra da Bora Bora 'da oldum. Yeni Zelanda 5-6 saat sonra 40 dakika Tahiti Bora Bora arası ..İstanbul' dan ben yine Singapur üzerinden geçtim. Tahiti için özel vize gerekiyor.
İstanbul'dan Tahiti için 4 ayrı uçağa bindim. Fransız Konsolosluğundan Schengen vizesi alabilirsiniz.





Bora Bora' da balayı için gelenler çoğunlukla.. romantik bir ada, dinlenmek, doğayla baş başa kalmak için 5 günlüğüne gittim. Otele vardığımda televizyonda gördüğüm o seremoni karşımdaydı işte saçları ve boyunlarında mis kokulu  çiçekler olan otel personelleri deniz kabuklarıyla ellerinde çiçek sepetiyle müzik eşliğinde ve inanılmaz gülüşleriyle..



Dalış yaptığım için mercan gölleri bulunmaz bir doğa harikası. Kazıklar üzerine inşa edilen bungalowlar sadece Polinezya'ya özgü bir konaklama stili. Hele zemine açılan pencereden o muhteşem okyanusu görebiliyorsunuz. Ben Le Meridien Hotels' de kaldım gözlerime inanamadım..Cennet. Bora Bora da Coral Garden diye bir doğal denizaltı parkı var. Bin bir çeşit mercanı, rengarenk balıkları inanılmaz güzellikte deniz altı var.


Polinezya tropikal bir ada olduğu için papaya, yemyeşil ve bol sulu limonlar, ananas gibi meyvelerin dışında şahane egzotik kokulu vanilyası da bol. C vitanmini cenneti de diyebiliriz. İnanılmaz doğa güzellikleriyle Mooera, Bora bora ve Huahine nin ormanlarla kaplı volkanik tepelerinde yeşilin ve mavinin her tonunu görebilir ve bunalıma girebilirsiniz.



İlk geldiğim anlarda hava kararmaya başladığından Otemanu Dağı inanılmaz güzellikte denizin üstünde tüm heybeti ile tam kaşımda duruyordu, daha sonra öğrendiğim kadarıyla; sönmüş yanardağ parçaları varmış üst bölümlerde.Tropikal bir ada olduğu için çok yağmur yağdı fakat gece yağışları olduğu için ama ben etkilenmedim.


Siyah inci merakınız varsa Bora Bora' da bulabilirsiniz. Alışverişe meraklı olanlar için uygun bir ada değil. Alışveriş için el yapımı ahşap heykeller, takılar, kumaş örtüler, tekstil ürünleri mevcut ama fiyatlar biraz yüksek. Bora Bora adaları yani Fransız Polinezyası mutlaka ölmeden gitmeniz gereken yerlerden..

                            Sağlıklı, mutlu, sorunsuz yolculuklar dilerim. Sevgiyle..



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AMSTERDAM' DA ''DE BIJENKORF'' VE ''P.C.HOOFSTRAAT''

BELÇİKA' DA TÜRK RESTORANLARI

HOLLANDA'DA TÜRK RESTORANLARI