CENEVRE



Cenevre Gölü o kadar büyük ki ucunu bucağını yakalayamıyorsunuz. Avrupa'nın 2.büyük gölü 582 km2 yüzölçümü, 172 km çevresiyle, Lousanne (Lozan), Montreux (Montrö), Evian, Yvoıre, Vevey..gibi şahane şehirleri ile bezenmiş. Cenevre gölünden gezi gemileriyle güzel yemek eşliğinde turlarla, tren ve otobüslerle ulaşabileceğiniz bu şehirleri de görmeden dönmeyin.Ben Cenevre Movenpick Hotel' de kaldım otel, misafirlerine indirim kuponu veriyor bu hizmetiyle indirim alabiliyorsunuz Cenevre havalimanında ofisleri olan SNCF ile Lousanne ve Montrö' ye daha sonra da Vevey, Gruyere' e gittim..İnanılmaz güzel bir seyahatti.

Cenevre denince akla Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi CERN, Birleşmiş Milletler diplomatik temaslar, liderlerin buluşmaları, dünya barışı ve bu barışın bir türlü sağlanamaması ve bunun simgesi tek bacağı kırık dev sandalye, çiçek saati ( Parc des Bastions ), su jeti Jet d' eau İsviçre çikolatası, Zürih kadar pahalı olması ve İsviçre' nin en büyük göllerinden Cenevre geliyor tabi ki.







Cenevre' de gezebilecek aslında çok yer olmasa da benim önerebileceğim yerler arasında öncelikle Cenevre Gölü üzerinde teknelerle göl çevresindeki şehir ve kasabaları ziyaret etmek, göl kıyısında  yürüyüş yapmak, Mont Blanc köprüsünden birkaç kez karşıdan karşıya geçmek, tabi gelmişken Birleşmiş Milletler Sarayı' nı görmek, kırık bacaklı sandalyenin altından, bacağından fotoğraflar çekmek, Tavel House' da ortaçağda yaşamayı hayal etmek, tarih ve sanat müzesi Museum of Art and History' i mutlaka gezmek, görmek, kesinlikle ücretsiz gezebileceğiniz krutörlüğüne ve koleksiyonuna hayran kaldığım Musee D'ethnographie de Geneve 'de aborjinleri keşfetmek, Meyrin' de yerin 100 mt altında, 27 km uzunluğundaki Cern' i görmek. Cern şehir merkezinden tramvay ile yarım saat kadar ama Movenpick Hotel' den sadece 10 dakika kadar. Hem de ücretsiz çünkü benim Movenpick Hotel şehir kartım var oleyy..



Sanatçı Daniel Berset' in Birleşmiş Milletler' in tam karşısında 1997 yılında 12 mt yükseklikte kara mayınlarını protesto etmek için yapmış olduğu eser Broken Chair.
1901' de Cenevre' nin en önemli müzelerinden ve inanılmaz bir koleksiyon Viyana' da gezdiğim Museum of Natural History ile aynı hisleri uyandırdı MUHTEŞEM. Bina dış cephesini beğenmedim ama içi ve yerleşimi çok güzeldi mutlaka öneriyorum.
Yukarıdaki kapı tokmağı Tavel House merak edenler için..eski şehir kısmında ortaçağ mimarisinin en eski örneği Cenevre' yi başka bil dilde görebileceğiniz en eski müze binası.




Cenevre Gölü ve Jet d' eau karşında şahane manzaraya bakan Monument Bruswick anıtı ve bahçesi güzel dinlenme ve nefes alma yeri olabilir. Hem gölü seyredip hem de Dük Brunswick acıklı hikayesini ve anlattığı tüm figürleri inceleyebilirsiniz.


Cenevre Gölü bahsettiğim gibi Orta Avrupa' nın 2. büyük gölü ve Leman Gölü olarak da biline Cenevre Gölü daha önce gördüğüm İsviçre göllerinden Como, Thun, Luzern, Konstanz, Lugano, Brienz, Sarnen ve ilk gördüğüm göl Zug. Zug Gölü 38 km iken Cenevre Gölü 580 km. Alplerin eteklerindeki bu göllerin tümünde sakinlik, huzuru bulacağınızdan eminim. Her gölün rengi birbirinden farklı Cenevre en büyük olanı olduğu için üç günümü ayırdım gezip görmek için. İlk gün Cenevre havalimanından aldığım SNCF tren bileti ile doğu tarafını karadan dolaştım, ikinci gün Cenevre merkezinden kalkan 2,30 saat süren doğu kıyılarını dolaşıp batı kıyısından dönüş yapan Ritz Carlton Hotel' in önünden kalkan Mt-Blanc iskelesinden yemeğimi yiyerek keyifli, huzurlu bir gezi yaptım. Üçüncü gün Yvoire, Thonon Le-Bains, Saint-Gingolph de inanılmaz farklı dünyalar gördüm. Kesinlikle Cenevre kıyılarını dolaşıp, huzurun tadını çıkarın.

























Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AMSTERDAM' DA ''DE BIJENKORF'' VE ''P.C.HOOFSTRAAT''

BELÇİKA' DA TÜRK RESTORANLARI

HOLLANDA'DA TÜRK RESTORANLARI